Jak prawidłowo trenować na bieżni?

 

Autor zdjęcia: marbo-sport.pl

Technika ćwiczeń na bieżniach

Bieżnie i treningi na nich ułatwiają znacznie schudnięcie oraz stanowią świetną alternatywę dla osób, które nie za bardzo lubią biegać na świeżym powietrzu chociażby podczas brzydkiej pogody. Bieżnie mogą być także elementem stałym na siłowni. Powinniśmy jednak dowiedzieć się jak muszą wyglądać treningi na bieżni, aby naprawdę spalały tłuszczową tkankę. Warto poznać także techniki biegu na sprzęcie tym oraz także zapoznać się z treningowym planem dla osób początkującym. Dowiedzieć się także powinniśmy na czym polegają interwałowe ćwiczenia na bieżniach. Okazuje się, że trening na bieżni ma zarówno swoim zwolenników oraz także przeciwników. Ci drudzy narzekają na monotonię. Stwierdzają zgodnie, że biegi w pomieszczeniu zamkniętym nie jest dla nich odpowiednie. Ci pierwsi zaś doceniają bardzo przydatność bieżni w odchudzającym treningu.

Po pierwsze odpowiedni strój oraz buty

Zanim jeszcze do treningu przystąpimy to powinniśmy przygotować sobie odpowiedni strój. Strój ten powinien być wygodny oraz w żadnym wypadku nie powinien krępować ruchów. Postawić warto na termoaktywną odzież. Wzmocni ona komfort ćwiczeń dzięki takiej funkcji jak odprowadzenie potu. Ważne jest także odpowiednie obuwie. Można oczywiście wykorzystywać obuwie zwykłe, ale tylko wtedy  gdy nie potrzebujemy dobrej tak zwanej amortyzacji jak na przykład podczas biegania na zewnątrz. Gdy jednak trenujemy na powietrzu świeżym, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z biegowych butów. Przyda się bidon na wodę oraz także ręczniczek do ocierania potu. Pamiętajmy także o rozgrzewce. Trening na bieżni musi się składać z rozgrzewki, właściwego biegu oraz także fazy rozprężenia. Na rozgrzewkę oraz zakończenie treningu powinniśmy poświęcić jakieś dwadzieścia procent trwania treningu. W ramach rozgrzewki maszerować można na prędkości możliwie najniższej bądź też wykonywać ćwiczenia jak na przykład skłony w bok czy też w przód. W fazie o nazwie rozprężenie, czyli tej na koniec treningu także jest wskazany marsz na możliwie najniższej prędkości.

A co przed wejściem na bieżnię?

Osoby początkujące bardzo często popełniają błąd i to już na samym wejściu na daną bieżnię. Błąd polega na tym, że albo włączają dopiero ją po wejściu na biegowy pas lub też wschodzą od razu na pas bieżni włączonej oraz ustawionej na bardzo dużą prędkość maszyny. Przed samym wejściem na bieżnię, stoją na umiejscowionych na bokach bieżni stopkach, uruchomić należy jej pas i ustawić małą prędkość. Wtedy dopiero można na pas biegowy wejść. Uruchamianie bieżni jest błędem gdy akurat się już na niej stoi.